8 September 2013

Last Minute - Majlis Cukur Jambul & Tahnik Baby Harriz

Walaupun peristiwa nie dah lama berlalu, tapi I suka jugak nak post and share dengan u ollss..

Early morning 15 June 2013 which was hari ke 41 my confinement period, tetiba je my dad ask if kitorang nak buat majlis cukur jambul and tahnik for Baby Harriz. Luckily Mr Hubby was in Penang, so kitorang ok jela. Then, lepas discuss menu untuk di serve pada tetamu malam nie, my dad and Mr Hubby pun ke pasar cari bahan untuk dimasak. My dad pun busy mencari ustaz untuk tahnik and jemput some orang-orang masjid. Ha, nie la namanya last minute > pagi tue la baru decide nak buat, pagi tue la baru cari bahan and cari ustaz, pagi tue jugak la baru nak jemput orang...Haaa, amek ko.Nasib baik alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar.. :)

Nie la aktiviti sebelum majlis bermula...Bermula la aktiviti masak-memasak sebagainya..





Tetiba petang tue my dad tanya, macam mana dengan goodies?? Yela, takkan tetamu nak pulang dengan tangan kosong je kann.. So, berkejar pulak my adik kesayangan ke kedai berdekatan untuk beli barang yang boleh dibuat goodies.

Acara mempacking goodies

Separuh daripada masakan my dad hantar ke Pusat Tahfiz berdekatan our kawasan perumahan. Others, untuk tetamu malam nanti.

So, bermula la upacara cukur jambul and tahnik Baby Harriz...

Baby Harriz masih berjambul :P


Baik je Baby Harriz sepanjang majlis. Bila ustaz suap kurma bukan main suka lagi...Tapi, bila disuap air zamzam baru dengar suara (maybe sebab rasa air zamzam yang payau)..Pandai ye anak mama nie, nak yang sedap je...hehe...

Alhamdulillah, selesai sudah majlis dengan jayanya.. Berkat tahnik dari ustaz & hafiz nie, mama doakan semoga anak mama Harriz Hakimie akan menjadi seorang anak yang soleh dan dapat membahagia & menggembirakan mama & abah, bukan sahaja di dunia ini tetapi yang lebih utama di akhirat nanti... Mama & Abah saaaaaaaaaaaaaayaaanng sangat Baby Harriz..



Cheerrsss!!!

0 comments:

Post a Comment